Wednesday, November 10, 2010

Monoloque - tiada kata secantik bahasa.wmv

Sebuah lagu Tan Sri P. Ramlee yang telah digubah oleh Monoloque.. seperti judul lagu tuh.. aku pun tiada kata yang dapat nak digubah untuk mengambarkan yang betapa feelnya aku rasa bila dengar lagu nih.. dengan susunan muzik campur vokal serta irama yang dicampur adukkan antara rentak duluan dengan terkini tetapi tidak mencacatkan lagu nih..

tambahan pulak lagu nih digubah oleh Loque.. Former leads guitarist dari Band Butterfingers.. first time aku dengar lagu nih pun dah leh agak nih memang karya diorang cuma masih sangsi samaada lagu nih butter yang bawak atau monoloque.. hehe takkkan butter kot.. dorangkan tgh dibekukan sementara.. hope so.. tapi memang arangement dari loque nih ada trademarknya yang sendiri dimana dengar intro pun dah leh agak memang dorang punya trademark.. tak caya layan la album butterfingers- kembali.. memang bleh nampak la trademarknya disini...

senang cakap dalam banyak2 lagu dalam album tribut nih lagu nih yang paling wat aku feel dan aku tak tau berapa kali dah aku ulang dengar lagu nih... jadi kepada yang tak pernah dengar leh la layan kat bawah nih.. nih pun amik kat youtube ja.. thank kepada orang yang post lagu nih... jadi.. layannn...



amacam best tak....??

"Life... no words can describe it.."
-bddagreat-

1 comment:

Feel Free To Leave A Comment