Monday, September 27, 2010

Sushi time!!!

post nih bukan aku nak cita pasal resepi ke cara2 nak buat sushi.. tapi post ni aku nak cita pasal aktiviti hujung minggu aku kat umah iaitu membuat sushi beramai2.. bukan apa nak g beli mahal plak sushi nih.. tu yang wat sendiri tuh.. bukannya susah sangat.. cuma antara rajin ke tak je..


idea nak wat sushi nih sebenarnya nak wat minggu leps tapi event tuh dah di ganti dengan steambot.. jadi postpone minggu nih la.. jadi pada 26hb september aku telah plan ngan housemate n kawan aku.. Audi.. untuk membuta sushi.. jadi petang tadi audi telah pegi membeli bahan2 yang diperlukan.. bahan dia aku rasa korang leh search kat google.. ramai yang dah post resipi sushi nih..


untuk pengetahuan.. ni adalah first time aku wat sushi.. kira eksperimen la jadi ketak.. nasib member aku Audi nih ada pengalaman membuat sushi.. jasi setelah bahan suma siap dibeli.. aku pun memulakan tugas dengan memotong suma bahan2 menjadi panjang2.. senang time nak gulung nanti.. setelah nasi suma masak.. time untuk menggulung sushi.. ni yang dinantikan untuk tengok samada menjadi ke tak sushi kami nih.. setelah siap menggulung taste test dilakukan dan syukur sushi yang dibuat menjadi.. fuh.. setle.. apa lagi keja menggulung dan memotong diteruskan sampai nasi sushi tuh habis..

setelah suma selesai.. akhirnya dapat la aku melepaskan nafas lega sebab sushi nih pun sedap.. pastu yang penting habis.. banyak gak la aku ngan bebudak nih wat.. kalo ikut beli tuh mau beratus habis nih..


disebabkan projek sushi menjadi.. jadiaku tgh pikir weekend nanti nak wat apa lak.. harap dapat la idea apa nak wat minggu depan lak..

ok post kali ni sampai kat sini.. sapa2 nak makan sushi leh la mai umah aku lam 8hb nanti.. aku nak wat sushi untuk member aku Leo Dunstan yang nak datang dari Sabah.. kes kami konvo 10/10/10 nih.. cun tak tarikh konvo aku.. huhuhu..


"Life.. depend on you to enjoy it.."
-bddagreat-

2 comments:

Feel Free To Leave A Comment