Sunday, September 26, 2010

Traditional with Modern

Post kali ni aku nak bercerita tentang fesyen tradisional digabungkan dengan gaya hidup masa kini.. aku tak pasti la ramai ke tak yang daring untuk bermain bowling dengan attire tradisional.. seperti gambar di bawah..


seperti yang kita tahu.. girls kebanyakannya akan mempersoalkan tentang attire diorang untk sesuatu ocassion.. tetapi pernahkah kita terfikir yang attire sebenarnya hanya untuk luaran sahaja.. ia tidak memainka peranan dalam menentukan soal dalaman seseorang.. jika kita menilai dari luaran kita tidak mungkin dapat meneka perwatakan sebenar seseorang itu.. jadi apa salahnya jika kita mengenakan attire tradisional bangsa kita untuk sesuatu aktiviti.. memang orang akan kata kita seorang yang pelik kerana berpakaian tidak mengena tempat... tetapi jika pakaian itu sesuai untuk aktiviti itu walaupun tidak mengikut umum ia tidaklah mengganggu perjalanan aktiviti kita..


jadi janganlah kita menilai luaran seseorang.. apa yang aku cakap nih sebenarnya pengalaman aku sendiri.. ramai yang masih menilai luaran aku.. sebab sesiapa yang kenal aku mesti melihat imej yang tak seberapa kemas.. tapi itu tak penting.. sebenarnya jika kita melihat permakaian seseorang jangan terus kita menyangkal attitude mereka.. mungkin orang tersebut tidak mempunyai bajet lebih utnuk berpakaian mengikut umum.. so ingat2 lah ayat nih walaupun memang ramai yang selalu guna.. dont jugde a book by it cover.. jgn igt ja tapi fahamilah sekali maknanya..

ok setakat ni lah untuk post kali ini..

"Life.. depend on the past.."
-bddagreat-

0 comments:

Post a Comment

Feel Free To Leave A Comment